چگونه علائم سرطان کلیه را بشناسید؟

چرا باید به خوبی علائم سرطان کلیه را بشناسید؟

علائم سرطان کلیه را بشناسید
چگونه علائم سرطان کلیه را بشناسید؟

علائم سرطان کلیه را بشناسید زیرا تشخیص زود هنگام این سرطان ضروری است. به طور کلی تومور سرطانی کلیه از جمله تومور های موذی به شمار می رود. این موذی گری از آن جهت است که سرایت این تومور به بخش های دیگر گاهی بی نشانه و علائم انجام می شود. پس باید علائم سرطان کلیه را بشناسید. این سرطان حتی در برابر شیمی درمانی و رادیوتراپی مقاومت دارد. معمولا مردانی که بالای ۵۰ سال سن دارند به این تومور گرفتار می شوند. توجه به این سرطان ضروری است زیرا جزو ۱۰ سرطان رایج دنیا است. علائم سرطان کلیه می تواند به شکل های مختلف بروز پیدا کند؛ گاهی به طور اتفاقی هنگام سی تی اسکن بدن، پزشک متوجه وجود این سرطان در بدن ما می شود.

شناخت علائم سرطان و تشخیص بیماری به صورت زود هنگام سبب نجات ما از این وضع می شود. بدیهی است تنها کسی که از وضع جسمانی شما به درستی آگاه است خودتانید. با دیدن علائم این سرطان و مراجعه به پزشک نیمی از راه درمان را طی کرده اید. به همین دلیل لازم است که حتما علائم سرطان کلیه را بشناسید. مشکل بزرگ در این میان این است که اکثر افراد هیچ علائمی ندارند. با بزرگ شدن تومورها و پیشرفت آنها به مرور زمان کم کم نشانه ها آشکار می شود.

معتبر ترین تشخیص ها در جهت سرطان کلیه با استفاده از تصویر برداری انجام می گردد. تومور در کلیه تا به رشد خاصی نرسد خود را نشان نمی دهد. اما برخی علائم می تواند زنگ خطری برای وجود آن باشد. مثل کم خونی، کاهش وزن و اشتها در فرد، خستگی و تب. توجه به این موارد و به دنبال درمان بیماری بودن نکته بسیار مهمی است.

علائم سرطان کلیه را بشناسید

معرفی علائم سرطان کلیه به صورت تیتروار و توضیحی نکته بسیار مهمی است. لازم است که علائم سرطان کلیه را بشناسید و نسبت به آنها آگاه باشید. برخی از این عوامل شامل موارد زیر است:

کم خونی و سرطان کلیه

کم خونی در میان علائم سرطان کلیه در حال حاضر شایع ترین علامت است. اصولا ۲۰ تا ۴۰ درصد از کسانی که به سرطان کلیه دچار هستند کم خونی دارند. کلیه ها سبب ساخت سلول قرمز خون در مغز استخوان می شوند. کم خونی نشانه ای است از اینکه کلیه ها کار خود را به خوبی انجام نمی دهند. اگر به دنبال این هستید که علائم سرطان کلیه را بشناسید لازم است اول از همه به کم خونی توجه داشته باشید.

وجود خون در ادرار نشانه سرطان کلیه

هماچوری یا خون در ادرار یکی از علائم گرفتاری فرد به سرطان کلیه است. غالبا میزان کمی خون در ادرار رنگ آن را تغییر می دهد و فرد می تواند متوجه وجود خون شود. اما در برخی موارد این خون در ادرار به چشم نمی آید و مقدار ناچیز آن تنها در آزمایش ادرار نمایان می شود. توجه داشته باشید که وجود خون در ادرار صرفا به معنی سرطان کلیه نیست. اگر می خواهید علائم سرطان کلیه را بشناسید وجود خون در ادرار را یکی از آن علائم بدانید.

ارتباط درد در پهلو با سرطان کلیه

در ناحیه کمر، پهلو یا شکم ممکن است درد ایجاد شود. توجه کنید که درد شدید و خفیف و… با یکدیگر تفاوت هایی دارند. اگر دچار آسیب در این نواحی نشده اید ولی احساس درد دارید به پزشک مراجعه کنید. جالب است بدانید که به طور تقریبی ۴۰ درصد از مبتلایان به درد دچار می شوند. البته درد پهلو در علائم این بیماری به ندرت یافت می شود. اما اگر میخواهید علائم سرطان کلیه را بشناسید لازم است که به تمام علائم توجه کنید. البته این علائم ممکن است نشان دهنده یک بیماری دیگر نیز باشند.

مطالب خواندنی برای شما :

تومور(سرطان) کلیه چیست؟ ( علائم و روش تشخیص)
تومور کلیه چیست؟ + علت‌ها، علائم و درمان
سرطان کلیه و علائم آن چیست

معرفی علائم متاستاز سرطان کلیه

لازم است که برخی از علائم سرطان کلیه را بشناسید که احتمالی هستند. معمولا ۲۰ تا ۳۰ درصد مبتلایان دارای این علائم متاستاز هستند. غالبا سرطان کلیه در مغز، استخوان ها و ریه گسترش پیدا می کند.

علائم سرطان کلیه

سرفه کردن

شایع ترین علائم گسترش سرطان در ریه سرفه است. این سرفه و خس خس سینه می تواند نشان دهنده وجود سرطان در ریه ها باشد. درد در شانه یا کمر و قفسه سینه از دیگر مواردی است که می تواند نشانه پیشروی سرطان در ریه باشد. باید همواره مراقب سرفه های مداوم و خونی باشیم.

تنگی نفس:

اگر می خواهید علائم سرطان کلیه را بشناسید لازم است به تنگی نفس توجه داشته باشید. این موضوع جزو علائم شایع سرطان کلیه است. تنگی نفس یا به علت کم خونی است و یا به علت مشکل در ریه که هردو این ها از جمله علائم سرطان هستند.

درد استخوان:

دومین محل شایع متاستازهای کلیه، بعد از ریه، استخوان است. این درد می تواند بسیار شدید باشد. جالب است که این درد شدید معمولا همراه با هیچگونه جراحتی نیست. گاهی ممکن است در ناحیه ضعیف استخوان شکستگی رخ دهد که این شکستگی نشان دهنده سرطان است.

مخصوص شما :

سرطان کلیه چیست ؟ | علائم، طول مدت درمان و طول عمر
بدخیمی های کلیه تومور‌هایی که باید به زیر تیغ بروند

علائم نادر در سرطان کلیه چیست؟

در میان علائم سرطان کلیه چند علامت منحصر به فرد و غیر معمول نیز وجود دارد. همانطور که لازم است علائم سرطان کلیه را بشناسید؛ نیاز است که علائم نادر آن را نیز بدانید. علائم نادر در سرطان کلیه شامل موارد زیر است:

۱-واریکوسل و سرطان کلیه:

یک رگ بزرگ شده در بیضه به همراه تورم، درد و کوچک شدن بیضه از جمله علائم واریس است. این درد و تورم اغلب در سمت راست ایجاد می شود. واریکوسلی که مربوط به سرطان کلیه است حتی هنگام دراز کشیدن فرد از بین نمی رود.

۲-علائم پرینوپلاستی:

سندرم های پرینوپلاستی را مجموعه ای از علائم تشکیل می دهند. سلول های توموری و هورمون ها این سندروم ها را ایجاد می کند. اگر فرد مبتلا به سرطان کلیه باشد این سندروم ها کلسیم خون او را بالا می برند. ضعف و سردرگمی، تهوع و استفراغ و افزایش گلبول های قرمز از جمله علائم سرطان کبد است.

علائم سرطان کلیه را بشناسید؛ درست است که ممکن است هر کدام از علائم برای بیماری دیگری نیز باشد؛ اما نکته قابل توجه این است که این علائم بالاخره نشان دهنده نقص در سلامتی است.

سوالی دارید ؟

امیدواریم از این مطلب که در سایت دکتر حجت سلیمی متخصص اورولوژی منتشر شده است اطلاعات کافی را به دست آورده باشید. اگر درخصوص مطلب “علائم سرطان کلیه را بشناسید” سوالی دارید، در قسمت دیدگاه ها برای بنویسید و سوال خود را بپرسید. دکتر حجت سلیمی در کمترین زمان ممکن شخصا به آن پاسخ می‌دهد.